همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

خشکی واژن و لغزنده کننده ها!

 

خشکی واژن و لغزنده کننده ها!

 

خشکی واژن و لغزنده کننده ها!  


برای رابطه ی جنسی مطلوب باید محیط واژن زنانه مرطوب باشد و خشکی آن آسیب زننده است.

خشکی واژن التهاب دیواره های واژن است که در نتیجه پایین بودن سطوح استروژن ایجاد می شود. این بیماری با نام واژینیت آتروفیک نیز شناخته می شود و در بیشتر زنان حاصل یائسگی است. خشکی واژن سبب ایجاد علایمی مانند سوزش یا خارش بافت واژن، مقاربت جنسی دردناک، خونریزی پس از مقاربت و بیماری های دستگاه ادراری مانند سوزش، تردید در داشتن ادرار یا تکرر ادرار می شود.

.این مشکل معمولا در زمان یائسگی اتفاق میفته.. اما ممکنه در زمان تولید مثل خانمها و یا با مصرف قرص های جلوگیری نیز اتفاق بیفتد.طبق آمار تا 80% خانمها گاهی در یکی از مراحل زندگی جنسی خودشون دچار این مشکل می شوند.معمولا خشکی واژن کوتاه مدت است و کمتر جنبه مزمن پیدا میکند.مهمترین دلیل کاهش استروژن است.

درمان غیر داروئی:

مرطوب کننده ها- نرم کننده ها. بعضی از این ترکیبات خاصیت ضد عفونت نیز دارند. و همینطور این خاصیت رو دارند که می توانیم در زمان غیر سکس نیز استفاده کنیم. بعضی از خانمها از ترکیب طبیعی روغن درخت چای استفاده میکنند و ظاهرا راضی هستند.

آنچه گفتنی است اینکه دستگاه تناسلی زن متعاقب برانگیختگی جنسی مبادرت به ترشح مواد لغزنده کننده طبیعی مینماید که این امر به سهولت فرایند دخول و کاهش اصطحکاک و سایش ارگان های جنسی کمک می کند.

اقدامات کمکی:

افزایش مصرف مایعات کلی بدن در حد حد اقل 8 لیوان آب در روز-مسئله دیگر رژیم غذائی زنان است و اینکه حد اقل مواد غذائی لازم به اونها باید برسه. خیلی از زنانی که از رژیم های لاغری ابداعی (چربی کم.. قند بالا) استفاده میکنند.. بدن خودشونو

از مواد غذائی اصلی و ضروری محروم میکنند و یکی از مشکلات ایجاد شده خشکی واژن هست.یکی از مواد اولیه مهم تولید استروژن( هورمون مورد نیاز برای نرم کردن واژن) کلسترول هست. و محرومیت از کلسترول باعث بروز این مشکلات خواهد شد… ضمن اینکه توجه داشته باشید.. ما همیشه باید تحت هر شرایطی از غذاهای با کیفیت بالای غذائی استفاده باید کنیم.سویا در غذا هم گاهی کمک میکند.

.اگر حساسیت به لباس زیر وجود داره.. بهتره از لباس زیر سفید نخی استفاده بشه.

برای درمان خشکی واژن از سه روش استفاده میشود :

مواد مرطوب کننده موضعی

درمان با هورمون های جانشین

اما لغزنده کننده و مرطوب کننده چیست؟

مشکلات جنسی

به نظر میرسد استفاده از لوبریکنت ها و یا لغزنده کننده ها در برقراری رابطه جنسی امر شایع و رایجی در میان ایرانیان نیست چرا که بر اساس اطلاعاتی که شخصاً در جلسات مشاوره با زوجین پیرامون کیفیت رفتار جنسی آنان حاصل کرده ام کمتر زوجی ضرورت تهیه و استفاده از لغزنده کننده ها را در فرایند زندگی جنسی خود گزارش کرده اند.

آنچه گفتنی است اینکه دستگاه تناسلی زن متعاقب برانگیختگی جنسی مبادرت به ترشح مواد لغزنده کننده طبیعی مینماید که این امر به سهولت فرایند دخول و کاهش اصطحکاک و سایش ارگان های جنسی کمک کرده ، رابطه جنسی را تسیهل مینماید . لیکن بنا بر دلایلی چون تعجیل همسر در همبستری بدون پیش نوازی و آماده سازی همسر ، یائسه گی و خشکی دهانه رحم ، نواسانات روحی و درگیری های فکری زن ، درد مقاربت ، مشکلات هورمونی و…. زن از تولید کافی ترشحات لغزنده کننده پیش و یا هنروش مقاربت ، محروم میباشد.

برای برخی از مردان عدم روئیت لزجی دهانه رحم در زن در نزدیکی ، به منزله عدم علاقه زن به برقراری رابطه جنسی و یا بی علاقگی به همسر تلقی میگردد لیکن باید متذکر شد که همانگونه که مرد به دلایل متعددی در برقراری رابطه جنسی بدون اینکه مسئله بی علاقگی یا عدم جذابیت همسر در کار باشد ممکن است نعوظ را از کف بدهد به همین منوال زن نیز به دلایل متعدد شاید از تولید مواد لغزنده کننده طبیعی در بدن خود محروم باشد که این امر با مصرف مداوم لغزنده کننده هایی که در بازار موجود میباشند به راحتی قابل حل است.

استفاده مرتب از لغزنده کننده ها استفاده مرتب لغزنده کننده ها برای زنانی که خشکی دستگاه تناسلی دارند ، توصیه میگردد چرا که بر اساس تحقیقات اخیر پژوهش گران زنانی که در زندگی جنسی خود از لغزنده کننده استفاده میکنند از رضایت مندی جنسی بالاتری برخوردارند. این تحقیق که به تازگی انجام شده ، منتشر کرده است :2500 زن را مورد بررسی خود قرارداده است و به بررسی این سوال پرداخته است که آ یا اساساً بین مصرف لغزنده کنند ها و خشنودی جنسی در زنان میتواند رابطه وجود داشته باشد ؟ به منظور پاسخ به این سوال از زنان 18 تا 68 ساله خواسته شده است که تا به مدت چند هفته در هنروش برقراری رابطه جنسی حتماً از لغزنده کننده ها استفاده نمایند .

نتایج تحقیق نشان داد زنانی که از لغزنده کننده ها استفاده نموده اند مقاربت خوشایند تری را نسبت به گروه گواه تجربه گر بوده اند. این دسته از افراد درد کمتری در هنروش مقاربت تحمل نموده و آسان تر به خشنودی رسیده اند از میان انواع لغزنده کننده های متعدد و متنوعی که در قفسه های فروشگاه های در دسترس مشتریان قرار گرفته است تنها لغزنده کننده های آبی ( ترکیبات و اساس آبی ) هستند که مورد تایید متخصصین میباشند و به هیچ عنوان در برقراری رابطه جنسی لغزنده کننده های روغنی توصیه نمیگردد. از آنجایی که لغزنده کننده های روغنی محیط مناسبی برای تجمع باکتری و قارچ فراهم آورده و همچنین در کارکرد کاندوم اخلال ایجاد در برقراری رابطه جنسی از روغن بچه ، وازلین و یا کرم استفاده ننمایید. لغزنده کننده های آبی که به وفور و به قیمیت ارزان به راحتی در اغلب داروخانه ها وجود دارد.

فراوری؛بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع: تنظیم خانواده ، پارسینه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد