همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

رضایت جنسی در چند گام کوچک


 

رضایت جنسی در چند گام کوچک

 

رضایت جنسی در چند گام کوچک


رضایت جنسی یکی از قوی‌ترین مولفه‌های یک ازدواج موفق است که برای رسیدن به آن تلاش، مطالعه و تمرین زیادی نیاز است.

شاید بتوان گفت یکی از معجزات ازدواج این است که در آن هیچ محدودیتی بین زن و مرد نیست و همین امر انس و الفت میان آن‌ها رابیشتر کرده و به دوام زندگی کمک می‌کند. اما گاهی به دلیل غفلت یا بی‌اطلاعی ما این رضایت‌مندی ایجاد نمی‌شود.

 

در سطوری که در زیر خواهد آمد نکته‌های کوچکی را برای افزایش لذت جنسی ذکر خواهیم کرد.

1- به فضای اتاق خواب خود اهمیت دهید: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که به افزایش میل جنسی کمک می‌کند فضای مطلوب است یعنی وقتی وارد فضای اتاق خواب می‌شویم رنگ و دکوراسیون اتاق به نحوی باشد که میل و رغبتی در ما ایجاد شود. سعی کنید از رنگ‌های گرم مثل بنفش و قرمز استفاده کنید، برای تزئین اتاق از شمع‌های معطر استفاده کنید؛ فضای اتاق خواب باید فضای امن و راحتی باشد تا زوجین در آن احساس امنیت کرده و دغدغه‌ای از بابت صدا یا ورود نابه‌هنگام بچه‌ها نداشته باشند. تا جایی که می‌توانید آن را زیبا و دلچسب کنید.

 

2- در اتاق خواب یک آینه بگذارید: یک آینه بلند در اتاق خواب به شما کمک می‌کند تا در حین رابطه جنسی خود را در آینه تماشا کرده و این به تحریک و لذت بیشتر شما کمک فراوانی می‌کند؛ لذت بصری که آینه ایجاد می‌کند در کنار یک رابطه گرم، رضایت جنسی را افزایش خواهد داد.

 

3- از مقدمات غافل نشوید: اشتباهی که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم این است که با همسرمان به رختخواب می‌رویم. همان‌طورکه در یادداشت‌های پیشین خاطرنشان شد، تمرکز جنسی برای تحریک بسیار مهم است و تمرکز جنسی نیاز به صرف زمان دارد. لذا قبل از همسرتان به اتاق خواب رفته، لباس خواب بپوشید و آرایش ملایمی کنید. از لوسیون‌هایی که در بازار هستند، غفلت نکنید؛ عطر خوب و ملایم آنها سبب تحریک هردوی شما شده و کشش جنسی ایجاد می‌کند. همیشه معطر باشید. این مقدمات شما را از نظر جنسی برانگیخته‌تر کرده و زمان لازم برای تحریک را کاهش می‌دهد.

یکی از آسیب‌زننده‌ترین مسائل در رابطه جنسی تکراری شدن آن است؛ ‌پوزیشن‌های تکراری،‌ حرف‌های همیشگی،‌ لباس و آرایش همیشگی؛ همه و همه عواملی هستند که به مرور زمان سبب یکنواختی و گاه دلسردی ما نسبت به رابطه جنسی می‌شود

4- همیشه در خانه آرایش ملایمی داشته باشید: طوفانی که یک رژ لب قرمز برپامی‌کند را همه ما بارها تجربه کرده‌ایم. ظاهر آراسته و مرتب، جدای از حس خوب و اعتماد‌به نفسی که به شما می‌دهد، باعث گرمی روابط شما خواهد شد، اما حواستان باشد که آرایش بسیار غلیظ گاهی آزاردهنده می‌شود. کافیست تصور کنید زمان بوسه مزه و بوی کرم پودر زیادی‌که به صورت زده‌اید، احساس شود یا آرایش چشم‌ها در حدی باشد گاه با یک خمیازه کوچک تمام ریمل‌ها از بین رفته و صحنه زیبایی را ایجاد نخواهد کرد.

 

5- توانایی خلاقیت داشته باشید: یکی از آسیب‌زننده‌ترین مسائل در رابطه جنسی تکراری شدن آن است؛ ‌پوزیشن‌های تکراری،‌ حرف‌های همیشگی ،‌ لباس و آرایش همیشگی؛ همه و همه عواملی هستند که به مرور زمان سبب یکنواختی و گاه دلسردی ما نسبت به رابطه جنسی می‌شود. سعی کنید متنوع و خلاق باشید؛ پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید‌، لباس‌های متنوع بپوشید، آرایش متنوع داشته باشید؛ تمام این موارد می‌تواند جان تازه‌ای به رابطه شما دهد. گاهی خودتان برنامه‌ای از پیش‌تعیین‌شده بچینید و در رابطه جنسی پیش‌قدم شوید؛ مردها از غافل‌گیری در رابطه لذت می‌برند.

عشق

6- اطلاعات جنسی خود را افزایش دهید: یکی از دلایل شایع در کاهش میل جنسی، کمبود اطلاعات است. عدم آشنایی با ساختار بدن زن و مرد، نحوه معاشقه درست، مدت زمان مناسب برای معاشقه؛ همه موضوعاتی است که نیازمند مطالعه است و گاه بی‌اطلاعی ما از این قبیل مسائل، منجر به نارضایتی جنسی می‌شود. گاه پیش می‌آید که نارضایتی جنسی به دلیل مشکلاتی از قبیل زودانزالی یا سردمزاجی است و ما به دلایل مختلف برای درمان اقدام نکرده و تا مدت‌ها از آن رنج می‌بریم؛ حال آن‌که این‌گونه مشکلات با کمک خواستن از روانشناس کاملاً قابل درمان است.

 

7- بهداشت شخصی را رعایت کنید: شاید این حرف کمی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما واقعیت این است که نظافت شخصی در جذب همسر بسیار موثر است بوی بد دهان، موهای زائد، بوی بدن، بوی بد پا، موهای نامرتب، ناخن‌های کثیف؛ باعث دور شدن و بی‌رغبتی همسرمان خواهد شد. سعی کنید قبل از رابطه دوش بگیرید؛ چنان‌چه از بوی بد دهان رنج می‌برید، بامراجعه به پزشک آن را درمان کنید تا در طول رابطه همسرتان از آن اذیت نشود.

 

8- ورزش کنید: یکی از اسرار لذت بدن از رابطه جنسی، داشتن اندام موزون و متناسب است؛ چربی‌های اضافی علاوه بر ظاهری نامرتب، باعث کاهش رضایت جنسی می‌شود. چاقی مفرط منجر به محدود شدن دایره روابط جنسی شما خواهد شد؛ زیرا بسیاری از پوزیشن‌ها، نیازمند اندام موزون و متناسب است.

 

9- پاسخ‌گوی خیال‌پردازی‌های جنسی همسرتان باشید: همه ما در مورد روابط جنسی خیال‌پردازی‌هایی داریم. سعی کنید همگام با همسرتان به این خیال‌پردازی‌های او جامه عمل بپوشانید. اگر از آن دسته از افراد هستید که مانند یک ناظم سخت‌گیر عمل می‌کنند و اجازه تجربه کردن شرایط جدید را به خود و همسرشان نمی‌دهند، همین امروز این رفتار را خاتمه دهید.

 

10- در رابطه جنسی حیا را کنار بگذارید:‌ یکی از خصوصیات خوب زنان ایرانی محجوب به حیا بودن آن‌هاست و این امر باعث حفظ ما خانم‌ها از بسیاری از آفات می‌شود، اما در رابطه جنسی باید حیا را کنار گذاشت و ذهن و بدن را رها کرد. گاه حیا مانع می‌شود تا ما تجربیات جدید را امتحان کرده و یا خود در رابطه جنسی پیش‌قدم شویم این حدیث را به‌خاطر داشته باشید که “برترین زنان امت من زنانی هستند که در بیرون از خانه لباس حیا برتن کنند و در داخل خانه لباس حیا از تن کنده و غلمه (بسیار شهوتران) باشند.”‌

رابطه جنسی خوب و رضایت‌بخش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آرامش در زندگی است، اما برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. امیدوارم با رعایت این نکات طعم شیرین آن را احساس کنید.

 

فرآوری؛بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد