همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

امان از میل جنسی خاموش شده !


 

امان از میل جنسی خاموش شده !

 

امان از میل جنسی خاموش شده !


عوامل روانی و جسمانی متعددی بر روابط زناشویی تاثیرگذار است، این عوامل در هر شرایطی ممکن است زندگی زناشویی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر احساس می کنید شما یا همسرتان چون سابق، علاقه ای به رابطه جنسی ندارید، نگران نباشید! شما با کشف علت مشکل، به راحتی می توانید در جهت حل آن گام بردارید. تا بحال در مورد دلایل بی میلی جنسی زیاد صحبت کرده ایم و در این مقاله چند مورد دیگر را بیان می کنیم:

فراموشی زناشویی بخاطر مادر و پدر بودن

 برخی از زوجین بخاطر رسیدگی به بچه ها و یا به واسطه بزرگ شدن آنها و حضور شان در دور و اطراف، نمی توانند با همسرشان خلوت کنند و یا زمانی را برای روابط زناشویی شان پیدا کنند به همین دلیل با گذشت اندک زمان نسبت به رابطه زناشویی تمایل اندکی نشان می دهند و حضور فرزندان را بهانه دوری خود از همسر قلمداد می کنند . ما به شما حق می دهیم احتیاط شما عقل شرط است اما هرگز دلیل قانع کننده ای برای دوری از همسر نیست. برای پیشگیری از مشکلات این اجتناب، توصیه می کنیم از اطرافیان کمک بگیرید و ساعاتی فرزندان خود را با آنها بسپارید و یا با همسرتان هماهنگ شوید و زمانهایی که فرزندان در خوابند و یا خارج از منزل هستند برای هم وقت بگذارید.

اگر اضافه وزن دارید سریعا با یک متخصص رژیم درمانی صحبت کنید. تحقیقات علمی نشان داده است که افراد چاق مبتلا به اختلال نعوظ پس از رسیدن به وزن متعادل، توانسته اند زندگی جنسی سالم و فعال تری داشته باشند

رژیم غذایی تان را اصلاح کنید

رژیم ها و عادات غذایی نامناسب نقش بسزایی در کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی افراد دارد. مثلا، مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده، برای مردان بسیار مضر است و علاوه بر افزایش کلسترول و اسیب به دیواره عروق قلب، منجر به رسوب کلسترول در مویرگ های آلت تناسلی شده و خون رسانی به آلت را با مشکل روبرو می سازد. در نتیجه با کاهش خون رسانی به آلت، فرد نمی تواند پاسخ درست و مناسبی به محرک های جنسی بدهد. بنابراین برای بهبود این حالت، توصیه می شود از رژیم های غذایی مناسب و خوراکی های مقوی که بر افزایش توانایی جنسی موثر است، استفاده کنید. بهتر است از مصرف شکر، غلات بدون سبوس و غذاهای آماده پرهیز کنید و از غلات، انواع سبزیجات و میوه جات، روغن های گیاهی چون کنجد و زیتون، مواد لبنی و ... بسیار استفاده کنید.

 

میزان خواب تان را تنظیم کنید

اگر زود بیدارمی شوید و دیر می خوابید، اگر دچار بی خوابی هستید و یا از آپنه خواب (وقفه تنفس در خواب) رنج می برید، اگر خواب آرامی ندارید و همیشه احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید و... بی تردید کمبود خواب خواهید داشت که این خود، به طور حتم حوصله ای برای روابط زناشویی برای تان باقی نمی گذارد و بر میل جنسی تان تاثیر می گذارد و باعث از دست رفتن آن نیز می‌شود. بهتر است تا مشکل تان جدی تر نشده، سریعتر از یک روانشناس کمک بگیرید.

 

مواظب وزنتان باشید

متخصصان معتقدند چاقی و داشتن اضافه وزن منجر به کاهش اعتماد به نفس، شرم و خجالت، افسردگی، بیماری های جسمی، از دست دادن انرژی و... می شود و چنین است که احتمالا باعث از دست رفتن عملکرد جنسی و کاهش میل جنسی نیز شود. بنابراین اگر اضافه وزن دارید سریعا با یک متخصص رژیم درمانی صحبت کنید. تحقیقات علمی نشان داده است که افراد چاق مبتلا به اختلال نعوظ پس از رسیدن به وزن متعادل، توانسته اند زندگی جنسی سالم و فعال تری داشته باشند.

بی میلی یه رابطه جنسی

از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی پرهیز کنید

بر خلاف تفکر رایج نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر نه تنها باعث افزایش میل جنسی نمی شود بلکه ضرر هم می رساند و منجر به افزایش رفتارهای پرخطر و بی بند وباری های جنسی شده و حالت سکر و نشئگی آن باعث از بین رفتن تمایل به همسر می شود. از سوی دیگر، مصرف این مواد، منجر به کاهش حس در ناحیه تناسلی مردانه شده و مشکلات نعوظی ایجاد می کند، و یا به مرور زمان باعث کوچک شدن بیضه ها در مردان می شود. همچنین مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر، افسردگی به همراه دارد که بی تردید کاهش میل جنسی از علائم مهم این بیماری است.

 

اثرات داروها را جدی بگیرید

با مصرف داروهای خاصی چون ضد افسردگیها ، آنتی‌هیستامین‌ها، ضد فشارخون، قرص‌های ضد بارداری، داروهای پروستات داروهای شیمی‌درمانی، و... ممکن است میل جنسی تان کاهش یابد. به جای قطع کردن سرخود مصرف دارو با پزشک معالج خود مشورت کنید؛ در برخی موارد با تغییر دارو و یا دوز آن می توان مشکل را به راحتی حل کرد.

 

مشکلات هورمونی را جدی بگیرید

ترشح هورمون تستوسترون باعث افزایش میل جنسی می شود اما گاهی در برخی از آقایان با افزایش سن، از میزان ترشح این هورمون به تدریج کاسته شده و میل جنسی نیز دستخوش تغییر قرار می گیرد. میزان ترشح تستوسترون در میل جنسی زنانه نیز نقش بسزایی دارد لذا برای دریافت علت مشکل، توصیه می کنیم با انجام ازمایشات هورمونی از تعادل هورمونهای بدن خود اطمینان حاصل کنید.

 

شاید افسردگی داشته باشید

یکی از عوامل اصلی در دست دادن میل جنسی، افسردگی است. با مراجعه به یک پزشک می توانید درمانهای لازمه را دریافت کنید و میل جنسی از دست رفته خود را به حالت طبیعی بازگردانید.

 

حرف آخر

ممکن است یک یا چند عامل از موارد مطرح شده ، علت اصلی بی میلی شما یا همسرتان به رابطه جنسی باشد، با اگاهی از علت ها می توانید در جهت رفع آنها گام بردارید اما اگر با شناخت علت و امتحان تدابیر مختلف در حل این مشکل، نتوانستید بی میلی جنسی خود یا همسرتان را برطرف نمائید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص جنسی و یا روان شناس بالینی مشورت کنید، بی تردید کمک های تخصصی و حرفه ای آنها، شما و همسرتان را در حل سریعتر این مشکل یاری خواهد رساند.

 

تخصصی:بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد