همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

حواس پرتی، ویروس ارگاسم جنسی


 

حواس پرتی، ویروس ارگاسم جنسی

 

حواس پرتی، ویروس ارگاسم جنسی


گاهی اوقات رابطه جنسی  زوجین ، طولانی شده وبا احساس خستگی وبدون ارگاسم رسیدن وحتی اعصاب خوردشده وناراضی، آن را به اتمام می رسانند . و تکرار این وضعیت مکرر سبب می شود از رابطه جنسی خود لذت نمی برند وموجب دلزدگی آنها نسبت به آن می شود؛ آنها از این حالت سخت نگرانند ، زیرا این امر ، در روابط زناشویی آنها ، اثر سویی گذاشته است!

زن و مرد، در انجام رابطه جنسی ، می بایست تمام تمرکز فکر آنها به رابطه خود باشد . زمانی که مرد یا زن در ذهن خود پیرامون موضوعی به غیر از « سکس» فکر کنند ، زمان «برانگیختگی »طولانی می شود و یا اگر به« برانگیختگی » رسیده باشند ، با کوچک ترین تفکر بی جا از « برانگیختگی » سقوط می کنند ؛ در نتیجه نیازمند هستند دوباره مراحل« برانگیختگی» را طی کنند . در نتیجه زمان رابطه جنسی طولانی وخسته کننده می شود .

فرایند « تفکر بی جا» ، در بین آقایون نسبت به خانم ها ، کمتر است ؛ اگر هم ذهن مرد به چیزی مشغول شود ، با برگشت فوری « نعوظ » او، آشکار می شود. بازگشت « نعوظ » زنگ خطری است که « مرد »، متوجه شده، و می تواند ذهنش را دو باره متمرکز کند ، و « نعوظ» خود را برگرداند و به رابطه جنسی خود ادامه دهد.

همان گونه که بیان شد « زن » بیشتر به « تفکر بی جا » در فرایند سکس مبتلا می شود ، ولی به دلیل آن که مانند آقایون، این اشتغال ذهنی ، در ظاهر بدنش آشکار نمی شود ،کمتر متوجه صدمه آن می شود، لذا به مرحله « برانگیختگی » ( آمادگی ) نمی رسد. « زن » می بایست از نوع این افکار مزاحم آگاه باشد و سعی کند آنها را کنترل کند ؛ به جای این افکار مزاحم ، تمام ذهن خودش را به عشق بازی و عشق ورزی با همسر خودمشغول کند، تا به «برانگیختگی »خود سرعت بخشد واز روابط جنسی خود لذت ببرد .

زن ومرد، در انجام رابطه جنسی ، می بایست تمام تمرکز فکر شان به رابطه شان باشد . زمانی که مرد یا زن در ذهن خود پیرامون موضوعی به غیر از « سکس» فکر کنند ،زمان «برانگیختگی »طولانی می شود و یا اگر به « برانگیختگی » رسیده باشند ، با کوچک ترین تفکر بی جا از « برانگیختگی » سقوط می کنند

افکار مزاحمی که امکان دارد درذهن زنان خطور کند و مانع لذت جویی از روابط جنسی آنها شود عبارتند از:

1 ـ تفکر بی جا: در زمانی که در آغوش همسرش قرار گرفته است ، پیرامون موضوعاتی از قبیل مهمانی و روابط شوهرش با او ، و یا چیزهای دیگر به غیر از ارتباط جنسی با شوهرش فکر می کند .

2 ـ گفتگوی بی جا: در زمانی که مشغول سکس می شوند ، « زن » بحثی را طرح می کند وپیرامون آن با شوهرش گفتگو می کند ! این گفتگوی بی جا ، علاوه بر عصبانیت « شوهر » ، روابط جنسی را کاملاً مختل می شود . وممکن است در روابط زناشویی آنها نیز صدمه می زند .لذا این « گفتگوی بی جا » ، مانند مثال قدیمی « خروس بی محل » است ، شاید موجب ذبح خودش شود!!

3 ـ تصور های بی جا: « زن » در ذهن خود ، تخیل وتصور هایی به غیر رابط جنسی با همسرش مرور می کند ؛ به عبارت دیگر روح وروانش در بستر کنار شوهرش نیست ! فقط جسم اش مانند یک «میت » در بستر می باشد.

4 ـ تفکر به موارد نقص و ضعف جنسی همسر خود: گاهی اوقات « مرد » در برقراری جنسی اطلاعات کامل ندارد، لذا نمی تواند به خوبی با « زن » ارتباط جنسی برقرار کند و «زن » از این وضع به شدت ناراحت است . « زن » ، در زمان ارتباط جنسی با شوهرش ، دائم در این فکر مخرب است که « چرا شوهرم یادنگرفته چگونه ارتباط جنسی برقرار کند ؟» این تفکر موجب سرد شدن « زن » می شود واز رابطه جنسی خود هیچ لذت نمی برد، بلکه برعصبانیتش افزوده می شود وروابط زناشویی آنها نیز تحت تأثیراین روابط نادرست قرار می گیردوتخریب می گردد .



چه باید کرد ؟

برای آن که زن ومرد از روابط جنسی خودشان بیشتر لذت ببرند می بایست :

اولاً: افکار مزاحم را از ذهن خود خارج کنند و فقط به رابطه جنسی خود فکر کنند ؛ به این مطلب که چگونه از یکدیگر لذت ببرند ، فکر کنند.همان گونه که بیان شد « زن» بیشرمبتلا به این افکار است که او می تواند با مدیریت ذهن خود حداکثر لذت را از رابطه خود با همسرش ببرد .

ثانیاً: در مورد بند 4 « زن» می بایست به عوض شکایت ذهنی از نحوه برقراری رابطه جنسی شوهرش ، با احترام وعاشقانه خواسته جنسی خود را به شوهر خود بیان کند و از بخواهد که چگونه رفتار کند. خیلی اوقات «مرد» ، آگاه نیست ، اگر «زن» با احترام ومحبت آمیز( تأمل نمایید ) به شوهرش تذکر دهد ، مشکل بر طرف می شود.

شاید چیزی که مانع می شود «زن» از بیان خواسته جنسی خودش ، خودداری کند ، « حیای بی جا » است که «زن» تصور می کند که « زشت است که زن از شوهر خودش بخواهد که چگونه بااو رابطه جنسی داشته باشد » . این « حیا » بی جاست ، بلکه « زن» خوب آن است که در زمان خلوت با شوهرش حیای خود کنار بگذارد:

أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ خَیْرُ نِسَائِکُمُ الَّتِی إِذَا خَلَتْ مَعَ زَوْجِهَا خَلَعَتْ لَهُ دِرْعَ خَلَعَت مَعَهُ والْحَیَاءِ وَ إِذَا لَبِسَتْ لَبِسَتْ مَعَهُ دِرْعَ الْحَیَاءِ

امام صادق (ع) : بهترین زنان شما ،زنی است که وقتی با شوهرش خلوت می کندولباسش را در می آورد ، خجالت وحیایش را کنار می گذارد ! و وقتی لباسش را می پوشد حیایش را نیز می پوشد! (وسائل‏الشیعة ج : 20 ص : 29)

 

 
تخصصی؛ بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 1 + ارسال نظر
هستی چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 23:15

سلام من یه مشکل دارم ک عذابم میده..بعضی وقتا که با همسرم سکس داریم.ذهنم میره به فیلمای سکسی ک دیدم.و واقعا بشیمونم کاش هیچوقت نکاه نکرده بودم.
من با فکر اون صحنه ها به ارگاسم میرسم و احساس خیانت دارم از درون...چیکارکنم،

سلام عزیزم
فکر کردن به یه فرد دیگه و همزمان سکس با همسر خیلی خیلی کار اشتباهیه
از لحاظ مذهبی حرومه و از لحاظ روانشناسی آسیب ها بزرگی به زندگیت میزنه و باعث میشه از شوهرت توی دراز مدت زده بشی
ادامه و صحبت و سوالتو توی کلوب یا تاپیک بگو تا از نظر بقیه دوستامون هم استفاده کنی
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد