همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

یخ زده در روابط جنسی

 

 یخ زده در روابط جنسی

 

 یخ زده در روابط جنسی


رابطه جنسی نقش اساسی در روابط صمیمانه ناشی از ازدواج دارد. گفتگو در این زمینه و بیان احساسات می تواند در حل مشکل سرد مزاجی تاثیر گذار باشد.


نمی توان برای هر کسی که سرد مزاج است، نسخه ی واحدی را پیچید ، باید علت آنرا پیدا کنید.یکی از مشکلاتی که در روابط زناشویی اتفاق می افتد سرد مزاجی یکی از طرفین است و به گونه ی بر روابط آنها تاثیر گذار است. البته تمامی روابط عاطفی و صمیمی زوجین جنسی نیست. اما رابطه جنسی به دلایل زیادی، برای اکثر زوج ها مهم است. رابطه جنسی خوب ممکن است به کیفیت رابطه بستگی داشته باشد. از طرف دیگر،  نبود رابطه جنسی خوب نیز می تواند بر جنبه های دیگر رابطه زوج اثر گذارد . البته صحبت  در مورد نیازها، تفاوتها و ناراحتها برای بسیاری از زوج ها دشوار و سخت است و موجب می شود تا آنها را به سمت ارتباط ضعیف تر بکشاند. رابطه جنسی یک رویداد جسمی و روانی است که تحت تاثیر نگرشهای فرد، تجربه قبلی او، اضطراب، خستگی و مشغله زیاد قرار می گیرد و می تواند تاثیر آسیب زایی داشته باشد.

در درمان ابتدا باید مسئله جسمی سرد مزاجی مورد توجه قرار گیرد و در صورت نبودن مشکل به سراغ مسئله روانی و رابطی پیش رفت در بیشتر موارد بهتر است به جای استفاده از سرد مزاحی در یکی از طرفین، مشکل را در ارتباط با دو طرف جست

علتهای سرد مزاحی شامل موارد زیر است

- عوامل جسمی: کم بودن تستسترون، سیکل عادت ماهانه، قرض های آرام بخش و خواب آورها، الکل، قهوه، دخانیات و غیره..

- شرایط زندگی  کنونی زوجین: استرس و کار زیاد، افسردگی، کاهش خواب و شرایط روحی.

- تجارب گذشته  زوجین: تجارب جنسی ضربه زننده، نگرش های جنسی والدین و غیره که به بازداری و غفلت می انجامد، تصویر خویشتن ضعیف، عدم جرات ورزی  

- جنبه های رابطه ای: حیا و ادب زیاد از حد، خصومت، تهدید ها و خشونت.

- روابط نامشروع

- سرد مزاجی در زن یا شوهر ممکن است بدلیل برچسب همسری باشد که میل جنسی او زیاد است. بنابراین زوجه باید در جهت هماهنگی بیشتر تلاش کنند.

- رفتارهای ناشیانه طرف مقابل

- فقدان برانگیختگی

- مردانی که در محبت کردن به زنشان کوتاهی می کنند و در برقراری ارتباط جنسی عجله می کنند در سرد مزاجی موثر است. از طرف دیگر خونسردی حقیقی یا ساختگی خانم ها نیز در برقراری ارتباط جنسی در سرد مزاجی آقایان موثر است.

قلب یخی

در درمان ابتدا باید مسئله جسمی سرد مزاجی مورد توجه قرار گیرد و در صورت نبودن مشکل به سراغ مسئله روانی و رابطی پیش رفت در بیشتر موارد بهتر است به جای استفاده از سرد مزاحی در یکی از طرفین، مشکل را در ارتباط با دو طرف جست.

بیان احساسات روشن و مشخص و واضح کردن ناراحتی ها همراه با گفتگو بر سر تفاوتهای زن و مرد در بر آورد شدن نیازهای جنسی روش مفیدی است. این روش کمک می کند تا کشمکش های جنسی زن و شوهر کاهش یابد و زمان مفیدی برای گفتگوهای  آنها فراهم آید.

جدا کردن مشکل سرد مزاجی از دیگر مشکلات رابطی، زن و شوهر را تواناتر می کند تا بتوانند مسائل دیگر خود را حل کنند.

یکی از روشهای مناسب استفاده از یک زمان مورد توافق هر دو طرف است. تا احساس فشار از هر دو طرف برداشته شود . و احساس اعتماد به نفس بیشتری بوجود آید.  بوجود آوردن موقعیت و شب های ویژه  و آرام بخش مثلا شام و نوشیدنی،  موجب آرامش، عشق و علاقه بیشتر بین زن وشوهر می شود.  سرد مزاجی مانند بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر با صرف وقت و نشان دادن علاقه به حل آن  درمان می شود و زن و شوهر می توانند از بودن در کنار یکدیگر لذت بیشتری ببرند.

 

تخصصی؛بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد