همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

همسر خوب

برای بهتر شدن زندگی مان

من و مرد فراری از رابطه جنسی!

 

من و مرد فراری از رابطه جنسی!

 

من و مرد فراری از رابطه جنسی!


احساس می کنم همسرم نسبت به من سرد است، دوستم ندارد، تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهد حتی وقتی از بی میلی او پرسش می کنم، هیچ جواب نمی دهد و بی علاقگی بیشتری نشان می دهد، همیشه من درخواست کننده رابطه جنسی هستم و هربار او به طرق مختلف، به خواسته من بی اعتنایی می کند و...

سوالات خاموش کننده رابطه جنسی

یکی از دلایل توقف رابطه جنسی از سوی مردان، سوالات خانم هاست سوالاتی که روان شناسان از آنها به عنوان "سوالات خاموش کننده رابطه جنسی " یاد می کنند.  خانم ها با پرسش برخی از سوالات از همسرشان، درباره این که چرا سرحال نیست و یا چرا بی حوصله و درخود فروفته است، نه تنها باعث می شوند مردشان فورا خاموش شوند بلکه از سرحال بودن آنها در آینده نیز جلوگیری می کنند.

اگر شوهرتان به علائم دعوت کننده جنسی شما بی تفاوت است و هیچ واکنشی نشان نمی دهد و حتی با دلسردی تمام، به آن پاسخ می دهد، توصیه می کنیم اندکی بر نگرانی و استرس خود غلبه کنید، حس کنجکاوی خود را کنترل نمائید و به دنبال کشف علت، چرایی و چگونگی این رفتار فعلی همسرتان نباشید. در چنین مواقعی اکثریت قریب به اتفاق خانم ها ، احساس خطر جدی کرده و عنان صبر می گسلند و لاجرم شروع به سوال پیچ کردن همسر می کنند حتی گاه برای رفع نگرانی و اضطراب جملات و عباراتی بکار می گیرند و یا آن که متوسل به رفتارهایی می شوند که چندان مورد خوشایند همسر واقع نمی شود و به جای جذاب بودن بیشتر حالت دفع کننده دارد.

اگر شوهرتان به علائم دعوت کننده جنسی شما بی تفاوت است و هیچ واکنشی نشان نمی دهد و حتی با دلسردی تمام، به آن پاسخ می دهد، توصیه می کنیم اندکی بر نگرانی و استرس خود غلبه کنید، حس کنجکاوی خود را کنترل نمائید و به دنبال کشف علت، چرایی و چگونگی این رفتار فعلی همسرتان نباشید.

خانم ها گوش به زنگ باشید

اگر در حال تجربه چنین وضعیتی در زندگی زناشویی تان هستید، بهتر است محتاطانه عمل کرده و هرگز این جملات و سوالات را مطرح نکنید :

-" مشکل چیست؟"

-" اتفاقی افتاده؟ من مرتکب اشتباهی شده ام؟"

- " موضوع چیست؟ چرا چند وقتی است مرا نمی بینی؟"

-" آیا من کاری انجام داده ام که باعث دلسردی تو شده است؟"

-" تو هنوز منو دوست داری؟"

-" فکر می کنی من خیلی چاق/ لاغر هستم؟"

-" به نظرت من مثل سابق زن زیبا و جذابی نیستم"

-" چگونه باشم برایت خوشایندتر است!"

-"دیگر نمی خواهی با هم رابطه جنسی داشته باشیم؟"

-" تو قبلا بیش از این، رابطه جنسی می خواستی؟"

- " همیشه گرم و فعال بودی ولی حالا چرا این گونه شده ای؟!"

-" چرا نمی خواهی که رابطه جنسی داشته باشیم؟"

-" هنوز نسبت به من کشش جنسی داری؟"

- " نسبت به من تحریک نمی شوی؟"

-" ما بایستی درباره این موضوع با هم صحبت کنیم!"

- " آیا تو هم مثل من به خاطر این رابطه سردمان احساس ناراحتی و دلخوری می کنی؟"

-" اگر روش جدیدی مدنظر داری، من متمایلیم آن را، بخاطر تو تجربه کنیم!"

-" شاید برای بهبود این وضعیت، لازم باشد از کسی کمک بگیریم!"

- " با ادامه این وضعیت، آیا ما باز هم رابطه جنسی خواهیم داشت؟"

- " احساس می کنم پای زن دیگری در میان است، آیا از زندگی با من خسته شدی؟"

مطرح کردن این سوالات و دانستن پاسخ آنها، حق مسلم شماست اما باید بگوئیم پرسش این نوع سوالات، دقیقا زمانی که در حال تدارک مقدمات برقراری رابطه و جلب نظر همسر نسبت به خود هستید، اما به ناگاه با بی توجهی او مواجه می شوید و همسرتان از آمدن نزد شما امتناع می کند، چندان مفید به فایده نیست؛ در چنین مواقعی و یا شرایط مشابه با آن، توصیه می شود پرسش های تان را نزد خودتان نگاه دارید و هیچ نپرسید؛ به جای اصرار به پرسش و یا دانستن علت رفتار، بهتر است به گونه ای واکنش دهید که گویی انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز مرتب است. به یقین بپذیرید این زمان، زمان مناسبی برای مطمئن شدن از همسرتان نیست، مطمئنا در فرصت های مناسب می توانید این سوال ها را بپرسید و به جواب مطلوب برسید.

غالبا خانم ها این نکته مهم را فراموش می کنند اما باید هر لحظه به یاد داشته باشند و بدانند که یک زن می تواند با بی تفاوتی و غیر صریح بودن، با موفقیت بیشتری پیام غیر مطالبه ای خود به همسرش را مبنی بر این که " اگر تو (شوهرم) سرحال و با نشاط باشی، من به تو خوشامد می گویم"، ابقاء نمایند. خانم ها با آگاهی و شناخت این اصل مهم و پذیرش آن" من به رختخواب می روم اگرچه در حال حاضر همسرم حوصله ندارد و سرحال نیست اما به زودی رابطه جنسی خواهیم داشت" ، می توانند بسیاری از دلسردی های موقت زناشویی شان را برطرف کنند.

زن

زنان و پا پیش گذاشتن برای رابطه جنسی

یکی دیگر ازمهمترین دلایلی که زوجین داشتن رابطه جنسی را متوقف می کنند این است که مرد " پا پیش گذاشتن برای رابطه جنسی" را متوقف می کند و یا این که زن بسیار زیاد برای برقراری رابطه جنسی پا پیش می گذارد.

زمانی که یک زن همیشه درخواست کننده رابطه جنسی است، به تدریج نه تنها خودش ناکام و فرسوده می شود بلکه بعد از گذشت مدت زمانی، مرد نیز علاقه مندی اش را به رابطه جنسی با آن زن از دست می دهد. اگر شما دایما به دنبال مردتان باشد و همیشه این کار را انجام دهید، همسرتان بدون آن که حتی دلیل و علت آن را بداند، علاقه اش را نسبت به شما از دست خواهد داد. این حقیقت" اگر یک زن بیشتر از مرد، به دنبال به دست آوردن او (مرد) باشد، مرد در نهایت نسبت به او بی تفاوت تر و بی اعتناتر خواهد شد"، یک اصل بسیار مهم در دنیای متفاوت زن و مرد است ، اصلی که شاید متاسفانه بسیاری از خانم ها آن را نمی دانند.

از سوی دیگر، زمانی که یک زن مسئولیت خیلی زیادی را برای " آغاز کردن رابطه جنسی" و " پا پیش گذاشتن" احساس کند، رفته رفته مرد انگیزش کمتری را احساس خواهد کرد. اگر چه شاید در بدو امر، این رفتار و جسارت جنسی زنانه، احساس جالب و خوبی به مرد القاء کند، چرا که در این وضعیت، مرد "خطر طرد شدگی" را به خود راه نمی دهد و احساس آسودگی و آرامش می کند، اما به مرور زمان حقیقت راستین این جسارت به ظاهر خوشایند و ستیزه جویی جنسی خیلی زیاد زنانه، چهره بروز می دهد و آن چیزی نیست جز خاموشی جسارت جنسی مردانه. کاهش شهوت و لذت و بی علاقگی به همسر و یا جذابیت بیش از حد زنان دیگر بجای همسر از پیامدهای ناگزیز این جسارت جنسی منحصرا زنانه است.

هنگامی که زن مطابق آن جنبه مردانه اش، که درجستجوی رابطه جنسی است، رفتار می کند متقابلا مرد نیز به سوی جنبه زنانه اش، ناز و عشوه، پیش می رود؛ که در نهایت، این عدم توازن به آهستگی منجر به تضعیف عشق و شهوت در رابطه زناشویی می شود. به همین دلیل، صرف مقدار کمی انرژی، آن هم در حدی که به همسرتان کمک کنید تا بداند " الان بهترین فرصتی است که می تواند به دنبال شما باشد" برای ایجاد تعادل و بهینه سازی رابطه مفید است. پا پیش گذاشتن زن برای رابطه جنسی، آن هم به روشی غیرمستقیم، این اطمینان را به زن می دهد که همسرش جنبه مردانه وجودش را، که تمایل به جستجو و بدست آوردن اوست، حفظ کرده و همیشه او را طلب خواهد کرد. توصیه می شود زنان بجای شروع کردن رابطه جنسی، پیام هایی با این مضمون که " شرایط برای شروع کردن رابطه جنسی از جانب شما مهیا است"، مرد را برای پیشقدم شدن ترغیب نمایند.

نکته: البته عیبی ندارد که هر از چند گاهی زن شروع کننده رابطه جنسی باشد، در واقع مشکل زمانی بوجود می آید که زن همیشه درخواست کننده و شروع کننده رابطه جنسی است . در این حالت، مرد به تدریج، علاقه اش را ازدست می دهد و کمتر پا پیش می گذارد.

 

تخصصی؛ بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد